Sabtu, Oktober 03, 2009

Sangka Buruk

Hussien dan rakan-rakannya pergi ekspedisi ke Turki. Di sebuah muzium mereka melihat satu tugu seorang lelaki wara', berserban, berjubah, berjanggut, berjambang dan memegang tasbih panjang.

Eish..Eish..Eish..Wara' habis!! Namun.....ada sebuah tugu seorang perempuan seksi melebihi 300 darjah Celcius sedang berpaut di kaki lelaki warak tadi dengan aksi manja.

Hussien: Apakah cerita di sebalik tugu ini agaknya ye?

Karim: Sejak zaman dahulu lagi para musuh Islam sudah menggunakan perempuan sebagai senjata untuk menjatuhkan tokoh-tokoh Islam. Perempuan-perempuan itu adalah perisik-perisik yang diupah untuk merosakkan umat Islam dari dalam.

Rahman: Sebenarnya yang dapat dilihat di sini, beginilah keadaan pejuang-pejuang Islam yang akhirnya kecundang dengan godaan wanita sehingga akhirnya empayar Turki yang mahsyur itu pun tumbang.

Hussien: Erm..mungkin juga sebenarnya inilah gambaran isteri-isteri solehah yang berkhidmat dan menghiburkan hati suami dengan sepenuh hati sehingga akhirnya para pejuang Islam bersemangat dan dapat menawan tiga perempat dunia dulu.

KESIMPULANNYA....Bersangka baik itu lebih baik dari bersangka buruk apatah lagi hanya sekadar pada dua ketul batu. Ringkas, tapi padat kan??
Sumber: ABU NAWAS THE 2ND

Tiada ulasan: